נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  ניסוי שבוע העבודה המקוצר של מיקרוסופט – הצלחה מסחררת או לא?
13/11/2019 6:36

ד"ר בן בולמש. צילום: אור זהביhttps://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2019/11/ben600-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


ניסוי שבוע העבודה המקוצר של מיקרוסופט הוא שיעור חשוב לכולנו. לא, אני לא מתכוון לכך שארגונים צריכים לרוץ ולאמץ את המודל של מיקרוסופט לאור "ההצלחה המסחררת" שלו. להיפך. אני מתכוון לכך שארגונים הם מקור רע, אפילו רע מאוד, לאינפורמציה.


הרברט סיימון צדק כשטען לפני שנים רבות שחוקרים, אנשי אקדמיה, לא ארגונים, צריכים להיות בחזית הידע הניהולי. כל סטודנט למנהל עסקים שלמד שיטות ניהול ופסיכולוגיה ארגונית מבין שלא צריך להתרשם מהמספרים שהציגה מיקרוסופט. יתכן שפרטים שוליים, כגון קבוצת ביקורת ואפקט הות'ורן, זרים למיקרוסופט, אך לא לשומרי הסף של הידע.


אז מה כן ניתן לקחת מהפרסום של מיקרוסופט? ניתן ללמוד שלארגונים אין אתיקה. לא אתיקה נמוכה ולא אתיקה גבוהה. המושג אתיקה פשוט לא רלוונטי בעולם העסקי. זוכה פרס נובל מילטון פרידמן הסביר לנו את זה, ואנחנו מסרבים להפנים זאת בטענות כאלו ואחרות.


אסביר למה אני טוען זאת. ראשית, הטיימינג. חברת מיקרוסופט, שחוותה לא מעט תסבוכות משפטיות בעברה, רואה מול עיניה את חברות הטכנולוגיה הגדולות בתסבוכות משפטיות בינלאומיות, שפוגעות בתדמית חברות אלו בפרט ובתדמית ענקיות התוכנה בכלל. מיקרוסופט מבינה שדעת הקהל היא קריטית, ולכן ייתכן מאוד שהחברה מבקשת להצטייר כחברה הומאנית, שמעוניינת להיטיב עם עובדיה באמצעות פרסום ניסוי שבוע העבודה המקוצר.


מדובר בניהול פרואקטיבי אינטליגנטי של הסביבה הארגונית. לא יותר מזה. אני לא רואה הסבר אחר לפרסומים הנרחבים של הניסוי של החברה - למה עכשיו ולמה בכלל. גם אם נניח שהתוצאות היו בעלות תקפות מחקרית, האם יש לחברה אינטרס לשתף את התוצאות עם הציבור? עם החברות המתחרות? אני בספק.


[caption id="attachment_299726" align="alignnone" width="600"]מיקרוסופט מיקרוסופט[/caption]


הסיבה השנייה לכך לבעייתיות האתית היא העמקת אי השוויון החברתי. עם השנים הורגלנו לכך שחברות הטכנולוגיה מספקות לעובדים לא רק שכר גבוה במיוחד, אלא גם שירותי בריאות איכותיים יותר, שירותי חינוך לילדים, תנאי עבודה טובים יותר, וכן סטטוס חברתי גבוה. בעוד שמוסרית לא לגמרי ברור כיצד אנחנו כחברה מוכנים לקבל מצב הולך וגובר בו אזרחים מסוימים מקבלים שירותי בריאות וחינוך בסבסוד ארגונים פרטיים, מיקרוסופט הולכת צעד קדימה ומעניקה לעובדים שלה משאב נוסף, שלאזרח הפשוט יש פחות ופחות גישה אליו – זמן.


בישראל, חוק חינוך חובה, בריאות ציבורית, וכן יום המנוחה הקבוע בחוק הן דוגמאות מובהקות לכך שיש עניין ציבורי לאפשר לכל אזרח ואזרח גישה למשאבים אנושיים בסיסיים, ללא הבדלי דת, גזע, מין, או יכולת כלכלית. תארו לכם אם השפל החברתי החדש שיכול להיווצר, כאשר אנשים מסוימים יזכו לעבוד יום אחד פחות, ואחרים לא. מיקרוסופט.


לסיכום, אל נא לנו ללכת אחר מצגי שווא של בעלי עניין שונים. בעידן המודרני עלינו להיות מפוקחים וביקורתיים יותר מתמיד.


הכותב הוא חבר סגל בפקולטה לניהול טכנולוגיה במכון הטכנולוגי חולון HIT


הפוסט ניסוי שבוע העבודה המקוצר של מיקרוסופט – הצלחה מסחררת או לא? הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.