נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  כיצד נגרום לכך שחיי העבודה יהיו דומים ככל שניתן לחיים האמיתיים?
13/6/2019 0:36

https://www.pc.co.il/wp-content/upload ... limor-afik-1--300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


בסוף יום עבודה, עם שובינו הביתה, אנו נוהגים להתעניין בקורות היום של בן או בת הזוג שלנו. לרוב, אנו מתמקדים באתגרים ובמחלוקות  ורק לעיתים רחוקות מציינים כי היום היה יום מצוין  בעבודה. הנטיה הזאת וודאי קשורה למין האנושי בכלל אבל אולי גם לעובדה שההתנהלות היומיומית בארגון, במיוחד כאשר מדובר בארגון גדול, יכולה להיות מאד מתישה. מדוע שלא נוכל לעדכן נהלים ותהליכים באותה הקלות בה אנו מעדכנים את  רשימת הקניות שלנו בשירות המשלוחים של הסופר? מדוע שנמצא את עצמינו עומדים מחוץ לחדר הישיבות ומתווכחים עם הקולגות מי הזמין את חדר הישיבות לשעה היעודה?


האמת היא שאצלנו בארגון זה לא קורה וגם בארגון שלכם ניתן להימנע מכך, אז איך עושים את זה? בשנים האחרונות כבר התרגלנו לחווית מובייל נהדרת, בכל הנוגע לקניות, קשרים חברתיים, שירותי בנקאות וכדומה אולם בעולם העבודה חווית  מובייל פשוטה, קלה ואינטואיטיבית  עדין בחיתוליה, אם בכלל.  למה בעצם? עם קצת מודעות של הארגון לנושא הרי שניתן היום לבצע אוטומציה של תהליכי עבודה מורכבים ומייגעים ולהפוך אותם לפשוטים וקלים לביצוע, מכל מקום ובכל שעה. ארגונים שיאמצו אפליקציות מובייל ידידותיות לניהול תהליכים ארגוניים יאפשרו לעובדים שלהם  להשלים את משימות היומיום בעבודה כמו למשל, לפתוח קריאות חדשות במחלקת משאבי אנוש, לחפש מידע בלוח השנה או להזמין מחשב חדש, מדפסת או סתם סט עטים - מכף היד שלהם, בזריזות ובנוחות. שימוש ביישומים המובנים במובייל כמו מצלמה, GPS, מיקרופון, סורק קוד QR וכו' רק יסייעו בביצוע המשימות וביצירת חווית משתמש בלתי נשכחת.


נתחיל בגיוס


אף פעם לא קל להתחיל עבודה חדשה. הימים הראשונים בעבודה כרוכים בהרבה בירוקרטיה, קבלת  מחשב מן ה- IT, בירור זכויות מול משאבי אנוש, קבלת שולחן עבודה מהרכש ועוד – כל התהליך הזה יכול לגזול זמן רב, להיות מסובך ואף לתסכל. אך כל זה יכול להימנע אם תשמשו באפליקציית מובייל לגיוס עובדים. אפליקציה כזאת תאפשר לעובד לא רק לבחור מחשב, אלא לבחור את התצורה בה הוא מעוניין לקבל את דך הבית שלו או  את גיליון השכר וכו'. האפליקציה תעבוד קשה, מאחורי הקלעים, ותייצר מימשקים בין ה-IT למשאבי אנוש, לכספים ולרכש, מבלי לערב את העובד בכך. הוא יקבל שירות מהיר, נוח והולם לצרכיו כאילו היה לקוח של הארגון ולא עובד שלו.


לקצר את הדרך עם סירי


באיזו תדירות אתם משתמשים בשירותיה האדיבים של סירי בחיי היומיום? האם אתם שואלים אותה גם שאלות הנוגעות לעבודה שלכם? כנראה שפחות אבל חשבו כמה יעיל זה יכול להיות.  לדוגמא, אם הבוסית מבקשת מכם דוח של  כל הקריאות שהתקבלו במחלקת התמיכה, רגע לפני שאתם נכנסים לפגישה חשובה -  פשוט הפעילו את סירי, בקשו ממנה לפתוח את  האפליקציה לניהול תהליכי עבודה וליצור  דוח אירועי תמיכה, בדרגת חשיבות יורדת,  מאז יום שני. עוד תוכלו להנחות את סירי לשלוח את  הדוח לבוסית ולדרוש בשלומה. זו תקבל את מבוקשה תוך דקות, באמצעות יישום פשוט, קל ומשנה משחק.


ה-IT משרת את הארגון


אפליקציה שתדע לקחת על עצמה לבצע את המשימות האוטומטיות של מחלקת ה-IT תפנה את עובדי המחלקה לעסוק במשימות מורכבות ואסטרטגיות יותר לארגון. יכולות של קול, סוכנים וירטואלים וטכנולוגיה של  הבנת שפה טבעית (NLU  ) יאפשרו לעובדים לבצע משימות בשירות עצמי מבלי להמתין לנותן שירות פנים ארגוני.


מערכות לניהול הכספים בארגון


תהליך סגירת חודש בארגון גדול הוא תהליך ארוך ומייגע.  מרבית מחלקות הכספים עדין מסתמכות על שיטות עבודה ידניות וכלי לגאסי שאינם מתקשרים זה עם זה. אפליקציה המותאמת למחלקת הכספים יכולה להפוך תהליכי עבודה מסורתיים לדיגיטליים וכך להפחית  את רמת הסיכונים הפיננסים, לשפר שביעות רצון של צוותי העבודה ולהאיץ את תהליך סגירת הרבעון. חברת PayPal כבר אימצה אפליקציה כזאת וביצועי המחלקה הפיננסית התייעלו פלאים.


רגעים גדולים בעבודה לא חייבים להיות נדירים כל כך. החוויה שאנו חויים במהלך יום עבודה צריכה להיות זהה לזו שאנו חווים כצרכנים או כאזרחים. הטכנולוגיה כבר כאן – כך שעם קצת מודעות זה יקרה בקרוב.


הכותבת היא המנהלת האזורית של ServiceNow בישראל.


הפוסט כיצד נגרום לכך שחיי העבודה יהיו דומים ככל שניתן לחיים האמיתיים? הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.