נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  מדוע קצב הטרנספורמציה הדיגיטלית איטי כל כך?
15/5/2019 6:28

טרנספורמציה דיגיטלית. אילוסטרציה: BigStockhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... rup-275262436-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגונים הגדולים בעולם מתקדמת בקצב איטי ולגמרי לא לשביעות רצונם של האנליסטים.


בכנס שערכה חברת המחקר גרטנר באוסטרליה, בהשתתפות כמה עשרות מנמ"רים מ-90 מדינות, הגדירו האנליסטים את המצב כך: בעוד ש-30 אחוזים מהארגונים מתחילים לראות ערך בהשקעות שלהם בטרנספורמציה דיגיטלית, יתר הארגונים, 70 אחוזים, עדיין נמצאים בשלב של חשיבה ודיבורים על מודלים עסקיים ולא יודעים לנתח את היתרונות האחרים שיש במעבר לחדשנות.


הנתונים של האנליסטים מבוססים על מחקר שערכה גרטנר, בקרב 161 ארגונים, חלקם מניו זילנד ואוסטרליה, אבל הם משקפים מן הסתם את המציאות ביתר חלקי העולם.


להערכת האנליסטים, הסיבה לקצב האיטי של השקעה בחדשנות היא העובדה שארגונים רבים נכשלים ביכולת שלהם לתרגם את הערך העסקי של המעבר לדיגיטל לשיפור חוויית הלקוח, ולקבל ממנו בתמורה את השיפור בהכנסות ובקשר איתו.


אבל לדעת גרטנר האשמה אינה בטכנולוגיה, אלא נובעת מכך שמנהלי עסקים ובעלי מניות שמים עדיין את נושא חוויית הלקוח במקום השני, מבחינת סדרי עדיפויות, והציפיות שלהם מחדשנות דיגיטלית ממקמת את הצמיחה העסקית התפעולית במקום הראשון.


אם ניתן לפרש את הנתון הזה של גרטנר, הרי ניתן לומר שארגונים מבינים ששביעות רצון לקוח היא חלק חשוב, הם מאוד רוצים לשפר אותה, אבל לא נלחמים על זה מספיק חזק, ואז, כאשר רואים את התוצאות הם מאיטים את קצב ההשקעה בחדשנות.


זוהי כמובן גישה עסקית מוטעית. אמנם בגרטנר מעריכים שקצב המעבר לדיגיטל בארגונים יגדל בשנה הבאה, אבל עדיין הם מגדירים את המעבר לחדשנות, באוסטרליה כמו בכל העולם, בקצב של שבלול.


האחריות - על כתפיי המנ"מרים


האחריות לשינוי המצב מוטלת כרגיל על כתפי המנמ"רים. הם צריכים להוביל את ההנהלות שלהם לייצר אסטרטגיה כוללת של מעבר לחדשנות, ששמה את שביעות רצון הלקוח במקום המרכזי, ולעבור מגישה פרויקטלית, המטפלת בסיגמנטים שונים, לגישה המנסה להבין כיצד הטכנולוגיה יכולה לשרת את היעדים העסקיים האמיתיים של הארגון. יעדים אלו עוברים דרך שביעות רצון הלקוח, כי שם למעשה מתמקדת התחרות, בעידן שבו הכל פתוח וגלוי וההבדלים בין עסקים ויצרנים הולכים ומטשטשים.


הטרנספורמציה הדיגיטלית יכולה להניב תוצאות בתחום שביעות רצון הלקוח על ידי שיפור תהליכים עסקיים, באמצעות טכנולוגיות דיגיטליות כגון מחשוב ענן, ניידות משוכללת ומדיה חברתית.


המנמ"רים של אותם הארגונים שנמצאים בטווח של 70 אחוזים, שעדיין יושבים על הגדר, חייבים להפנים נתוני תחזיות נוספות, שעוסקות בהשפעת המעבר לחדשנות על הארגונים.


כך למשל, על פי דו"ח חברת המחקר Market research שפורסם לפני כמה ימים, קצב הגידול של שוק הטרנספורמציה הדיגיטלית יגדל בשיעור שנתי ממוצע של 18% ויעמוד בשנת 2023 על 665 מיליארד דולרים.


עוד קובע המחקר הזה, שאת מרבית ההכנסות משוק זה יחלקו ביניהן יצרניות הטכנולוגיה הגדולות המוכרות לכולנו: יבמ, סאפ, מיקרוסופט, דל-EMC, אקסנצ'ר, CA ועוד.


תפקידן של חברות אלו הוא לעזור לאותם 70 אחוזים מהארגונים שעדיין לא עברו לחדשנות באופן מלא, לעבוד באופן צמוד עם המנמ"רים ולסייע להם לשכנע את ההנהלות להפנים שהמעבר לדיגיטל כבר אינו בשלב שהם יכולים לבחור כן או לא, הוא מעבר לחלון שלהן. ההתפתחות המואצת של AI, הפריסה המהירה של IoT, ותשתיות מחוברות רחבות יוציאו אל מחוץ למשחק את אותם ארגונים שימשיכו להסתכל על הטרנספורמציה הדיגיטלית דרך שורת הרווח בלבד.


בשורה התחתונה: האצה בקצב הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגונים הרבים שטרם עשו זאת צריכה להיות משולבת על ידי בחירה בטכנולוגיה מתאימה ובשינוי תפישה עסקית לכזו שאינה מסתכלת רק על ההיבט של צמיחה עסקית אלא גם דרך פרמטרים כמו שביעות רצון לקוח ובידול תחרותי עסקי.


הפוסט מדוע קצב הטרנספורמציה הדיגיטלית איטי כל כך? הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.