בכנס UXI Live 2017 ניצן אביטוב ואני ננחה שולחן שיחה בנושא ״אתגרי ממשק בין אפיון/עיצוב ופיתוח״. בדרך כלל הדיון שאני שומע מגיע מהמעצבים אבל הפעם, לקראת השיחה, עניין אותי לשמוע מה חושבים המפתחים על הנושא. יצאתי לראיין כמה מפתחים וחזרתי עם תובנות.
שוחחתי עם מיכאל כץ, מפתח פרונט-אנד באתר מדלן.
מיכאל, איך אפשר לקרב בין עיצוב לפיתוח ולעבוד טוב יותר יחד?
״לדעתי שיתוף הפעולה הטוב ביותר נובע מההבנה שבכל עולם (בין אם פיתוח או עיצוב) יש מגבלות ופערים אותם צריך להבין ועליהם צריך לגשר אני חושב שחשוב לבוא בגישה בה מנסים ליצור את הדבר היפה ביותר יחד ולא לפחד משינויים.
כמפתח, אני מנסה להפוך את האילוצים והמגבלות שלי למינימליות, והרבה פעמים אני מצליח להעלים אותן לגמרי, רק בגלל שאני מאמין שהכול אפשרי וזו רק פונקציה של זמן, ניסיון ומוטיבציה. מצד שני, אני שמח לעבוד עם מעצבים גמישים, שמבינים שעם כל הרצון הטוב, לפעמים צריך לעשות פשרות – בעיקר מול אילוצי זמן וטכנולוגיה (למשל, כשפיצ'ר שמעצב מבקש הוא אפשרי למימוש – אך יגמור למשתמש את הסוללה, או לחלופין יגרום לחוויה איטית יותר בדפדפנים\מכשירים מסוימים).״
יש לך כמה טיפים לשיתוף פעולה טוב יותר?
״אם הייתי צריך לתת כמה טיפים, אז אלה בטופ שלי:
אתה יכול לפרט קצת על כלים מומלצים?
״כלים כמו זפלין ואינוויז׳ן עוזרים לגשר על פערים טכניים, בעיקר כי הם נותנים פרשנות תכנותית, עבור המפתח מבלי שזה יצטרך להכיר את כלי העיצוב השונים (פוטושופ, אדג' וכו'), אך גם מקל על המעצב, בכך שההוכחה לכך שהכול אפשרי ממומשת עבורו באמצעות תוכנות אלה, מה שחוסך הרבה ויכוחים והתנצחויות (שבכל מקרה, אני מוצא למיותרות, כי כאמור – הכל אפשרי, והשאלה הנשאלת היא האם המחיר שווה את זה).״
שוחחתי גם עם אלירן לוי, מהנדס תוכנה בסייזמיק. הוא העלה שתי נקודות חשובות:
יוסוף אגבאריה, מהנדס תוכנה מנטקראפט, מוסיף:
“אני חושב שקודם כל שני הצדדים, מעצבים ומפתחים, צריכים להבין שיצירת חוויית משתמש מנצחת היא פונקציה של שיתוף פעולה בין הצדדים – ככל שיש יותר שיתוף פעולה, חוויית המשתמש תהיה יותר טובה. אני חושב (לצערי) שנקודה זאת לא מובנת מאליו אצל כולם. עכשיו השאלה היא איך עושים את זה בצורה הכי טובה. הנה כמה רעיונות:
אולג יוזביק, מהנדס תוכנה מסייזמיק, מוסיף את הטיפים שלו לסיום:
לסיכום, הדברים המרכזיים שעלו מצד המפתחים, שיעזרו לכולנו לעבוד טוב יותר יחד:
זו רק זווית אחת, מעבר לכך אפשר להמשיך לדבר על תהליכי עבודה והשלבים שבדרך, סוגי התוצרים שעוברים מיד ליד, התנהלות מול לקוח, בין מאפיין למעצב, ועוד. נמשיך את הדיון בשולחנות השיחה בכנס ביום שני, ה-6 למרץ.