מגמות צרכניות עולמיות בשנת 2022
קטגוריה : קניות וצרכנות
פורסם על ידי עומר ב- 28.11.2021 23:30

צרכנים רוצים חוויות טובות יותר בשנת 2022, ועסקים לא מצליחים להגיב - מסתכנים בממוצע ב-9.5% מההכנסות שלהם. הגיע הזמן לזרוק את התוכניות העסקיות הישנות ולנסות דרך חשיבה אחרת.


בסקר של מכון אמריקני מוביל, נשאלו למעלה מ-23,000 צרכנים ב-23 מדינות על החוויות שלהם עם עסקים בשנת 2021, ומה הם רוצים מהם בשנת 2022. ברור שהצרכנים מצפים לטוב יותר - הדוח מסביר בדיוק במה הם רוצים לראות שיפור, וכן הצעדים שעסקים צריכים לנקוט אם הם רוצים למשוך לקוחות ולשמור עליהם בהמשך.


customer-1251735_640

להלן המגמות המובילות במגמות הצרכנים העולמיות בשנת 2022:

מגמה 1: לצרכנים היה מספיק - והם מוכנים ללכת


לפני 2021, לקוחות אולי היו סובלניים יותר לחוויות רעות - אבל בשנת 2022, לא יהיה מרחב פעולה לעסקים שלא עומדים בציפיות.

כאשר עלות המעבר מגיעה במהירות לאפס, צרכנים מודעים לכך שאם הם לא יכולים להשיג את מבוקשם מעסק אחד - אפילו מאחד שהם היו נאמנים לו - הם יכולים למצוא אחר בקלות.

עד 9.5% מההכנסות שלך נמצאים בסיכון על ידי מתן חוויות רעות ללקוחות, כלומר חיוני יותר מתמיד להתמודד עם פערי חווית הלקוח שלך ולהבין כיצד לספק את מה שהלקוחות שלך מצפים.

adult-18774_640מגמה 2: זרוק את התוכניות העסקיות שלפני 2022


2022 אולי הייתה השנה שכולנו ציפינו שהחיים יחזרו לשגרה - טעינו. מה שאנחנו קונים והאופן שבו אנחנו קונים זה השתנה באופן דרסטי ונראה בטוח שיישאר כך. עם זאת, אפילו עכשיו עסקים לא מצליחים להגיב.

הסקר מצא ש-8 מתוך 10 אנשים מאמינים שיש לשפר את חווית הלקוח, כאשר תחומים כמו מחירים ועמלות, שירות לקוחות, יכולות המוצר וקלות השימוש מסומנים כבעייתיים.

ברור שצריך לעשות שיפורים משמעותיים לא רק כדי להרשים צרכנים חדשים אלא כדי להחזיק בקהל הלקוחות הקיים שלך.

מגמה 3: הצרכנים יפסיקו לעסוק - אלא אם תנקוט פעולה


שני שלישים מדהימים מהצרכנים חושבים שחברות צריכות להיות טובות יותר בלהקשיב למשוב. לקוחות מרגישים מאוכזבים והתעלמות - ומותגים שלא יעשו את המאמץ לפעול לפי משוב בצורה משמעותית יאבדו את העסק שלהם.

קשה מתמיד לקבל משוב מלכתחילה - כלומר, אם הלקוחות שלך מתאמצים להעלות את החששות שלהם, אתה צריך להוכיח שאתה מקשיב.

מגמה 4: התייחס ללקוחות כאל אנשים, לא כאל סחורות


לקוחות הם יותר מנתונים, אבל החוויות האחרונות הותירו את הצרכנים מרגישים כמו עוד מספר. הם מעריכים מחדש את היחסים שיש להם עם עסקים ומוציאים את כספם היכן שהם מרגישים מוערכים ביותר.

יותר מ-60% מהצרכנים אמרו לנו שלעסקים צריך לדאוג להם יותר - והכי חשוב, שהם יקנו יותר כתוצאה מכך. חברות שיראו שאכפת להן באמת מהלקוחות שלהן יגיעו בראש ב-2022 - ועסקים שלא מתאימים את הגישה שלהם לכל לקוח יתקשו לבנות נאמנות קדימה.

מגמות צרכנות עולמיות 2022: יצירת קשרים אנושיים


המסר המכריע מהמחקר הוא שלקוחות רוצים להרגיש מוערכים. הם רוצים שירות איכותי יותר, עם מערכת יחסים דו כיוונית שנוצרת על ידי משוב ופעולה.