רגע לפני שריקת הפתיחה של הסופרבול, צריך לומר בצורה ברורה, אירוע הסופרבול הוא הרבה יותר מעוד אירוע ספורט. הסופרבול ה-58 צפוי להיות הגדול ביותר, הנצפה ביותר והיקר ביותר. על פי הערכות, כ-114.4 מיליון בני אדם ברחבי העולם יצפו במשחק, כ-3 מיליון יותר מהממוצע בשנים האחרונות. ממוצע הצפייה הבינלאומי צפוי לעלות לכ-30 מיליון צופים.
עבור חובבי התרבות, יש כאן סיפור סינדרלה, הנסיכה האמריקאית, טיילור סוויסט ובן זוגה טרוויס קלסי, המשחק בקנזס סיטי צ’יפס, יטרוף את הבמה בהפסקה עבור חובבי המוסיקה, ואילו עבור חובבי הספורט יש כאן דבר גדול הרבה יותר. מצד אחד, קנזס סיטי צ’יפס עם התקפה קטלנית בניצוחו של הקווטרבק פטריק מהומס, תנסה לזכות בסופרבול השלישי בחמש השנים האחרונות, ומצד שני, ההגנה של ה-49ers, בהובלתו של ניק בוסה, שתנסה לעשות כל שביכולתה לעצור ולנקום על ההפסד בסופרבול ה-54 מול הצ’יפס, ועל הדרך לזכות בסופרבול ה-6 בהיסטוריה של המועדון.
רגע לפני שצוללים לניתוחים הספורטיביים, יש כאן אירוע כלכלי לכל דבר ועניין.
הפרסומות השנה יתמקדו בעיקר בנושאים של משפחה, חיבור בין דורות, אהבה לספורט וחדשנות טכנולוגית. נתחיל מהחברות שצפויות להרוויח מהאירוע הגדול הזה: רשת CBS האמריקאית, מחזיקה בזכויות השידור של הסופרבול בארצות הברית. הרשת שידרה חמש פעמים את האירוע בעשור האחרון והיא תשדר אותו גם השנה. הרשת צפויה לרשום רווח של כ-500 מיליון דולר מפרסום במהלך המשחק. רשת נוספת שתשדר את המשחק היא ניקולודיאון, שנמצאת בבעלות מלאה של חברת דיסני. הרשת צפויה להרוויח משידור המשחק כ-100 מיליון דולר.
חברות נוספות שצפויות להרוויח משידור המשחק הן Comcast ו-ViacomCBS, אשר צפויות להרוויח כ-200 מיליון דולר כל אחת. על פי הערכות בלבד, חברת המשקאות פפסי, צפויה להרוויח כ-50 מיליון דולר, חברת קוקה קולה, צפויה להרוויח כ-30 מיליון דולר, וחברות נייקי ואדידס, צפויות להרוויח כ-40 ו-20 מיליון דולר בהתאמה.
בנוגע לענקיות הטכנולוגיה, אז כמובן שהן נמצאות בכל מקום, גם באירוע הגדול של הספורט העולמי. גוגל צפויה לרשום רווח של 100 מיליון דולר מפרסום, פייסבוק צפויה לרשום רווח של כ-50 מיליון דולר, אמזון ואפל, צפיות לרשום רווח של כ-30 ו-20 מיליון דולר בהתאמה.
חברות אחרות שצפויות לרשום רווחים קטנים יותר מפרסום הן: חברת X (טוויטר לשעבר) שצפויה להרוויח כ-10 מיליון דולר וטיק טוק על פי הערכות כ-5 מיליון דולר.
הסופשבוע של הסופרבול ידוע כאירוע גדול, ונרשמה עלייה משמעותית בביקוש ללינה בלאס וגאס, העיר המארחת. העיר צפויה להיות מוצפת במבקרים במהלך הימים הקרובים וכתוצאה מכך, חברת Airbnb צפויה לרשום רווח של כ-50 מיליון דולר, וכמובן, רשתות בתי המלון הגדולות בעיר שצפויות לרשום רווחים של 100 מיליון דולר. כמו למשל, רשת בתי המלון MGM שבבעלותה כ-30 אלף חדרים בעיר, Caesars Entertainment עם כ-28 אלף חדרים, Wynn Resorts עם כ-4,700 חדרים וכמובן, חברת LVS בבעלות משפחת אדלסון הישראלית עם בתי המלון היוקרתיים The Venetian ו-Plaazzo.
כאשר מסתכלים על כמות המבקרים בעיר בטווח קצר כל כך, אפשר להבין שרשתות המזון המהיר צפויות לרשום הכנסות גבוהות מהרגיל ורווחים נאים במיוחד בטווח זמן קצר.
על פי הערכות, מקדונלד’ס צפויה להרוויח כ-10 מיליון דולר, פיצה האט כ-7 מיליון דולר, סטארבקס כ-3 מיליון דולר. איך כל זה צפוי להשפיע על השווקים הפיננסים, כאנקדוטה, אפשר להסתכל על Super Bowl Indicator, מדד שמנסה לחזות את ביצועי שוק המניות בארה"ב על סמך תוצאת הסופרבול של אותה שנה.
נכון לינואר 2022, המדד צדק ב-41 מתוך 55 תוצאות, אך חשוב לומר, לאחר המצאתו ב-1978, המדד צדק רק ב-29 מתוך 43 משחקים. כלומר שיעור הצלחה של 67%. המדד אומר בצורה פשוטה, שאם אלופת ה-AFC (קנזס) תזכה בסופרבול, יהיה שוק דובי, ואם המנצחת תהיה אלופת ה-NFC, (סן פרנסיסקו) יהיה שוק שורי. אך אם לומר את האמת, צריך לקחת זה המדד בערבון מוגבל ולהסתמך בעיקר על מדדים הכלכליים, נתוני מאקרו, מיקרו ודוחות כספיים של החברות. אבל מה שבטוח, המעצמה הגדולה בעולם, תעצור היום לכמה רגעים לעוד לילה קסום, כדי לצפות באירוע הספורט והתרבות הגדול בעולם.
וגם, פרסומת הסופרבול שהעבירה בכולנו צמרמורת (גם בצפייה שלישית):
**הכותב הוא סמנכ"ל אסטרטגיה, חדשות ופיתוח עסקי SIRA Finance**