נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  ימי לחימה: כך מסייע ה-IT לבית החולים ברזילי לתפקד בשעת חירום
12/5/2021 7:35

המרכז הרפואי ברזילי באשקלון הוא חלק מהחזית הבוערת בימים אלה בדרום הארץ – ובאירועים אחרים, כולל אירועי חירום, שמתרחשים באזור, לצערנו, בתדירות גבוהה. לפיכך, לאגף מערכות המידע של בית החולים, בראשותו של ניר גרווה, יש תפקיד מרכזי ביכולת של ברזילי לעבור במהירות משגרה לשגרת חירום.


"עובדה זו מחייבת את המרכז הרפואי לעמוד בחזית גם מבחינת תקשוב ומערכות בקרה. מצוינות רפואית, מצוינות בחירום ובשגרה, משמעותה מצוינות מחשובית", אמר גרווה בראיון לאנשים ומחשבים. לדבריו, "האגף שאני עומד בראשו, ביחד עם יתר מחלקות המנהל והמשק, הם חלק בלתי נפרד ממערך התגובה המהיר לאירועי חירום של המרכז הרפואי".


גרווה מכהן בתפקיד מנמ"ר בית החולים ברזילי במשך כשנתיים וחצי, לפני כן הוא עבד ב-HP. הוא ציין בראיון כי "המשימה שלנו היא לספק להנהלת בית החולים את כל הנדרש מבחינת מחשוב, טלפוניה ולוגיסטיקה למחלקות הרפואיות".


המחשוב בחמ"ל של ברזילי


ההתרעה על המעבר למצב החירום הנוכחי הגיעה לבית החולים ברזילי שלשום (ב') אחר הצהרים, ושעות ספורות בלבד לאחר מכן השלים צוות ה-IT של אגף מערכות המידע את ההיערכות המחשובית לפתיחת החמ"ל. לדברי גרווה, "מדובר בחמ"ל ממוגן דיגיטלי לחלוטין, עם יכולות לקבל תמונת מצב מלאה בכל רגע נתון. בין היתר, זה נעשה דרך מערכות ה-BI של בית החולים. מידע זה זמין להנהלת ברזילי באופן מאובטח גם בנייד, ומאפשר לה לנהל את בית החולים ולקבל החלטות מבוססות מידע, שזורם ממקורות שונים".


ניר גרווה, מנמ"ר בית החולים ברזילי. צילום פרטיhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... 423a-91d0-8d5-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />

ניר גרווה, מנמ"ר בית החולים ברזילי. צילום פרטי


במקביל לפתיחת החמ"ל, כלל המעבר של ברזילי לחירום פריסה של מערך המחשוב במקומות הרלוונטיים בבית החולים. לדברי גרווה, הצוות שלו פרס עמדות מחשוב, טלפוניה, מדפסות ועוד מאות ציודים באזורים הממוגנים, "כך שמחלקות שעוברות ממחלקות האם שלהן עם המטופלים יוכלו להתרכז בטיפול הרפואי ולתת את המענה הטוב ביותר לאירוע".


ניסיון רב מהקורונה – ומאירועים קודמים


גרווה עומד בראש צוות של 50 עובדים, שמשרתים את כ-3,000 עובדי בית החולים, לרבות צוותים רפואיים, סגל ומנהלה. האגף כולל גם את מערך השירות – המוקד, הטכנאים, אנשי התשתיות והיישומים. "יש לנו צוות מסור, שכבר מתורגל, למרבה הצער, במצבי חירום", אמר גרווה. "הם באים בכל יום עם הרבה מחויבות מכל הלב לתת את מה שצריך והרבה מעבר לזה".


"באגף המחשוב של בית החולים ברזילי משתמשים בימים אלה בניסיון שצברו בתקופת הקורונה, כמו גם בניסיון מאירועים קודמים, מתרגולים, מנהלי עבודה פנימיים ומגמישות ויצירתיות, על מנת לתת מענה גם לבלתי צפוי", הוסיף.


האגף לקח חלק דומיננטי בהיערכות בית החולים בתקופת הקורונה. גרווה ציין כי "למרות הדמיון, ההיערכות לקורונה הייתה הרבה יותר מורכבת, בגלל הצורך במתן מענה לבידודים, עם כל המשמעות של ציוד מגן ומערכות נוספות".


לדבריו, חלק גדול מהמערכות המחשוביות שמשרתות את בית החולים – הן בחירום והן בשגרה – פותחו באופן עצמאי על ידי צוות האגף, יחד עם חטיבת בתי החולים במשרד הבריאות.


מגדל האשפוז של בית החולים ברזילי. צילום: Eman, מתוך ויקיפדיהhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... 05/Barzilai03-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


הפוסט ימי לחימה: כך מסייע ה-IT לבית החולים ברזילי לתפקד בשעת חירום הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.