נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  "ההיערכות לקורונה הייתה כמו לקראת מלחמה גדולה"
26/3/2020 6:21

משה שדה, סמנכ''ל וראש חטיבת מערכות מידע ודיגיטל בשירותי בריאות כללית. צילום: יניב פארhttps://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2020/03/sade-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


"ב-2014 עבדתי במרכז הרפואי סורוקה, בעת מבצע צוק איתן. זה היה אתגר. ההיערכות של שירותי בריאות כללית כיום, לקראת ותוך כדי משבר הקורונה, היא אתגר גדול אף יותר, ממש כמו היערכות למלחמה גדולה. זהו אירוע מורכב לניהול ולתפעול, גם מההיבט הטכנולוגי-מחשובי", כך אמר משה שדה, סמנכ''ל וראש חטיבת מערכות מידע ודיגיטל בשירותי בריאות כללית.


שדה דיבר היום (ה') במפגש הראשון בסדרת מפגשים וירטואליים שעורכת קבוצת אנשים ומחשבים על אתגרי העבודה מרחוק בעידן הקורונה. את המפגש פתחה נטלי גבאי, סמנכ"לית האירועים והשיווק של הקבוצה. ההרצאות שבמפגשים ישודרו לאחר קיומם כפרקים עצמאיים בפודקאסט של אנשים ומחשבים.


איך נערכים מחשובית למשבר בארגון שחצי מהמדינה חברה בו?


שדה אמר שהכללית מטפלת ב-4.5 מיליון מבוטחים ועוד חצי מיליון מטופלים של קופות אחרות, ולה נתח שוק של 52% ו-14 בתי חולים. לדבריו, הממדים האלה של הכללית רק העצימו את האתגר שבהיערכות למצב בכלל ולעבודה מרחוק בפרט. "העבודה מרחוק היוותה אתגר גדול עבורנו", ציין. "ההנהלה הסבירה לנו שכעת, ה-IT בקו החזית. אם בעבר היינו גוף 'תומך לחימה', בתוך שנה וחצי הפכנו לליבת הארגון".



צילומים ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין ואורי אלון.


הוא הוסיף כי "בשל המגפה, המהירות הפכה להיות שם המשחק, ועזרה להשיג תקציבים ולקצר תהליכים ביורוקרטיים. בעולם הפנים ארגוני, חיברנו אלפי עובדים לעבודה מהבית באופן מאובטח. העלינו במהירות מערכות לענן. פתחנו מוקד תמיכה לעובדים. אנחנו תומכים בהנהלה, עם המון לוחות מחוונים לעדכון עם נתונים רבים - כולל מודלים חכמים, מבוססי בינה מלאכותית, לטובת קבלת החלטות מושכלת. בעולם החוץ ארגוני, זה מורכב יותר מאשר בנקאות מקוונת. פתחנו את שירותי האונליין באופן מלא, אנחנו מסתייעים ברכיבי אינטרנט של הדברים, הרופאים רושמים מרשמים דיגיטליים ובתוך ימים נתחיל להפעיל שירות בית מרקחת עד הבית".


שדה ציין עוד מספר פעולות שביצעה הכללית לקראת תקופת המשבר ובמהלכה: "הוספנו שירותים טלפוניים; הקמנו מתחמי המתנה פיזיים, לטובת ריחוק בין המטופלים; בבתי המלון למבודדי הקורונה בנינו תקשורת מלאה בין המטפלים לחולים - בעבודה מרחוק; הקמנו סיירת סייבר, שמפקחת על ההקלות שמיושמות עם המעבר לענן ומוודאת שלא יחדרו נוזקות לרשת; וחיזקנו את מערך ההתאוששות מאסון שלנו".


לסיכום הוא אמר ש-"נראה שלאחר סיום המשבר, אופן העבודה לא יהיה אותו הדבר. אנחנו בעיצומו של אתגר גדול. יחד עם זאת, יש פה הזדמנות לתהליכים חדשים, שקיבלו האצה".


[caption id="attachment_313424" align="alignnone" width="600"]רון גלב, סמנכ"ל חטיבת פתרונות לעסקים ועסקים בינלאומיים בבזק בינלאומי. צילום: אייל טואג. צילום: יניב פאר רון גלב, סמנכ"ל חטיבת פתרונות לעסקים ועסקים בינלאומיים בבזק בינלאומי. צילום: יניב פאר[/caption]


רון גלב, סמנכ''ל חטיבת פתרונות לעסקים ועסקים בינלאומיים בבזק בינלאומי, אמר במפגש כי "משבר הקורונה תפס ארגונים רבים לא ערוכים לעבודה מרחוק, ללא יכולת לספק המשכיות עסקית ללקוחותיהם". לדבריו, "כל ארגון נדרש למדיניות המשכיות עסקית, כדי לדעת כיצד לפעול בעת משבר".



צילומים ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין ואורי אלון.


"קיבלנו פניות רבות מארגונים - גדולים כקטנים - לסייע להם להתארגן ולתפקד בצורה החדשה", ציין. "אנחנו עושים זאת בכמה אופנים: האחד, על ידי אספקת יכולת המאפשרת לעובדים מהבית לצרוך יותר רוחב פס, וגם לספק שרידות. השני, היכולת להתחבר מרחוק. אנחנו מציעים רשתות VPN מאובטחות, עם פתרונות המותאמים לצריכת שירותים בענן ויכולת גידול וקיטון. השלישי, העברת מערכות, לרבות מערכי טלפוניה ושירות לקוחות, לעבודה בצורה היברידית. כך, ארגונים יכולים להמשיך ולקיים שגרת עבודה, לקיים פגישות ודיונים עם חיבור מרחוק".


גלב סיים באמרו כי "קיבלנו פניות מארגונים לספק עבורם תשתיות מחשוב מהרגע להרגע. בחוות השרתים יש לנו משאבים רבים לטובת מענה לכך, לצד העברה לענן ציבורי, הוספת משאבי מחשוב ותמיכה בכל מיני אתרים. כך אנחנו מסייעים לארגונים ממגזרי המשק השונים להתמודד ולהמשיך לעבוד, ולהיות בקשר עם הלקוחות שלהם".



צילומים ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין ואורי אלון.


[caption id="attachment_313425" align="alignnone" width="600"]נטלי גבאי, סמנכ"לית האירועים והשיווק של אנשים ומחשבים. צילום: יניב פאר נטלי גבאי, סמנכ"לית האירועים והשיווק של אנשים ומחשבים. צילום: יניב פאר[/caption]



צילומים ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין ואורי אלון.


גבאי ציינה כי "זהו כנס שונה, וירטואלי, שבו כל אחד יכול לצפות בסביבה בטוחה. הימים האחרונים מאלצים אותנו לפעול אחרת. אמנם, אנחנו לא יכולים לאכול קרואסונים וללחוץ ידיים, אבל עדיין באפשרותנו לתקשר ולשמוע על פתרונות מעולים בעידן משבר. אפשר ליצור קשר עם המרצים, לשאול שאלות ואף להיות בקשר עם צוות אנשים ומחשבים. המפגשים יימשכו ויתקיימו מדי שבוע. בהצלחה בעבודה מרחוק".


הפוסט "ההיערכות לקורונה הייתה כמו לקראת מלחמה גדולה" הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.