נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  "נערכנו למשבר; מי שטורח בערב שבת – אוכל בשבת"
26/3/2020 7:55

ערן גוטמן, מנמ"ר שיכון ובינוי. צילום: יניב פארhttps://www.pc.co.il/wp-content/uploads/2020/03/gutman-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


"לפני כמה ימים ערכנו ניסוי במסגרתו בחנו את יכולות הארגון לעבודה מרחוק. 500 עובדים נכנסו למערכות בו זמנית בשעת ערב, ובדקנו את תפקוד ועמידות המערכות בעומס. הניסוי הסתיים בהצלחה ושביעות הרצון של העובדים עמדה על יותר מ-90%. מי שטורח בערב שבת - אוכל בשבת", כך אמר ערן גוטמן, מנהל מערכות מידע ודיגיטל בשיכון ובינוי.


גוטמן דיבר היום (ה') במפגש הראשון בסדרת מפגשים וירטואליים שעורכת קבוצת אנשים ומחשבים על אתגרי העבודה מרחוק בעידן הקורונה. את המפגש פתחה נטלי גבאי, סמנכ"לית האירועים והשיווק של הקבוצה. ההרצאות שבמפגשים ישודרו לאחר מכן כפרקים עצמאיים בפודקאסט של אנשים ומחשבים.


שיכון ובינוי, אמר גוטמן, היא קבוצה עסקית בינלאומית, שבסיסה בישראל ושכוללת שמונה חברות בתחומי תשתיות, נדל"ן, זכיינות, אנרגיה ומים - אשר פועלות בכ-20 מדינות ברחבי העולם. "לפני כארבע שנים", ציין, "חיזקנו את מערך ההמשכיות העסקית שלנו ואת הגיבוי. זאת, לטובת מקרים של קריסת האתר. בנוסף, עברנו לעבוד בענן. במקביל, התחלנו להנגיש את המערכות לעובדי השטח. הכנסנו את מערך העבודה מרחוק לפעולה, העלינו סרטוני הדרכה לעובדים ליוטיוב".



צילומים ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין ואורי אלון.


"בהיבט הגישה מרחוק", הודה גוטמן, "לא היינו ערוכים לכל כך הרבה עובדים שיעבדו בצורה זו. מיד עם פרוץ המשבר הכנסנו עובדים רבים לעבודה מרחוק וסיפקנו להם גישה למערכות סאפ ביזנס וואן, פריוריטי ולמערכות השכר. בדקנו שהמערכות עומדות בעומס והסקנו שאין צורך לשדרג את החומרה. ענינו לצורך בעבודה מהבית עם שכירה ורכישה זריזות של עשרות מחשבים ניידים".


לסיכום, הוא אמר ש-"בעקבות הצלחת התרגיל, כינסנו את הצוותים על מנת לבחון היכן ניתן להשתפר. עשינו את כל הדרוש כדי לעמוד ברגולציות במדינות השונות ולעבוד בצורה בטוחה בענן. כעת אנחנו עוסקים בכיוונונים הקטנים והאחרונים. נעזרנו גם בהמון ידע של העמיתים, קהילת המנמ''רים נרתמה ועזרה איש לרעהו - ומהר".


[caption id="attachment_308749" align="alignnone" width="600"]אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: ניב קנטור אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: ניב קנטור[/caption]


אורן שגיא, מנכ''ל סיסקו ישראל, אמר כי החברה "נרתמת להתמודד עם האתגר החדש ועושה זאת בכל הכוח: החברה השקיעה 225 מיליון דולר על מנת להיאבק במגיפה. כל 75 אלף עובדי החברה, לרבות הסניף הישראלי, נרתמו לעזור ללקוחות להיות מחוברים. אנחנו מניעים את המאמץ הגדול מאוד של עסקים בישראל, גדולים כקטנים, כדי שהעובדים יוכלו לעבור לעבוד מהבית. חיברנו יותר מ-300 אלף סטודנטים לאוניברסיטאות ולמעלה ממיליון תלמידים, שיכולים ללמוד מהבית".


לדברי שגיא, "הפלטפורמה שלנו מאפשרת קישוריות, ועושה זאת תוך שמירה על חוויית משתמש. כך ארגונים יכולים לשמור על קשר עם הלקוחות שלהם ולעשות הכל בצורה מאובטחת. בשבועות האחרונים החברה ערכה מאות פרויקטים של חיבוריות, ביניהם חיברנו את מיליוני המבוטחים של שירותי בריאות כללית, כמו גם כ-4,000 רופאים, לטובת קשר וירטואלי ביניהם. עשינו זאת עבור ארגונים מהגדולים במשק, לרבות חברות היי-טק ומכוני מחקר שבהם החוקרים ממשיכים בעבודתם מהבית".



צילומים ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין ואורי אלון.


שגיא ציין כי "החיבוריות היא רק נדבך בסיסי. המטרה היא שמירה על חוויית המשתמש מלאה. אנחנו עושים זאת עם חיבור וידיאו באיכות גבוהה גם מהבית, למנהלים ולצוותים קריטיים; טלפוניית IP; ו-Webex, לטובת שיחות ועידה מהענן, עם עד 1,000 משתמשים בו זמנית ובצורה מאובטחת".


"אל לשכוח שאיומי הסייבר נמשכים, בלי קשר לקורונה", אמר. "לסיסקו יש פתרון עם ארכיטקטורת אמון אפס (Zero Trust), כי האבטחה המסורתית כבר לא רלוונטית בשל שינוי משטח התקיפה, כשהעובדים נמצאים מחוץ לארגון. היא כוללת אותנטיקציה כפולה של המשתמשים, בכל פעם שהם רוצים גישה מרחוק למערכות הארגוניות. חיבור כלל פתרונות האבטחה עם טאלוס - גוף מחקר הסייבר הלא מעצמתי הגדול בעולם - מספק מענה אבטחתי כולל".


"אולי בסיום המשבר נראה גם את היתרונות שבעבודה מהבית: הגברת היעילות והתפוקתיות, פחות פקקים ופחות טיסות. ארגונים ועובדים יפנימו שלא חייבים לעשות הכל פיזית מהמשרד. אנחנו, בסיסקו, נרתמים על מנת לסייע לכל המגזרים - ממשלה, חינוך, בריאות ולעסקים - לעבור את המשבר בשלום", סיכם שגיא.


הפוסט "נערכנו למשבר; מי שטורח בערב שבת – אוכל בשבת" הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.