נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
  כיצד למנף את המידע הרב שבמערכות ה-ERP לשדרוג תהליכים עסקיים?
3/6/2019 4:57

שלמה פנט, סמנכ"ל הכספים של סופר פארם. צילום: ניב קנטורhttps://www.pc.co.il/wp-content/upload ... /unnamed-file-300x210.jpg 300w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />


סופר פארם יש 250 סניפים שפועלים כעמיתים, זכיינים. כל זכיין כזה הוא למעשה חברה, ואנחנו בפועל מנהלים 250 חברות, כולל ח"פ, ניכויים, וכל המשמעויות של ניהול ספרים ורישומים פנימיים, עם הרבה העברת מידע בין המרכז הלוגיסטי לחנויות, ומדובר במורכבות לא פשוטה של מחלקת כספים שמשמשת מעין לשכת שירות ל-250 החברות", כך סיפר שלמה פנט, סמנכ"ל הכספים של סופר פארם, על השינוי הארגוני המסיבי שהחברה עברה מהנהלת חשבונות בכל סניף בנפרד למערכת בניהול מרכזי המבוססת על ה-ERP של אלמוג תוכנה.


פנט, יחד עם יוני ליפשיץ, מנכ"ל אלמוג, סיפר את הדברים מעל במת כנס "הטרנספורמציה הדיגיטלית של עולם ה-ERP", שנערך זו השנה השלישית בהפקת אנשים ומחשבים. הכנס, בהנחייתה של עדית לסר, מנכ"לית משותפת IT Solutions, התקיים באחרונה באולם האירועים LAGO בראשון לציון.


"בזכות הטכנולוגיות שהטמענו השגנו צמצום ניכר בכוח אדם: 40 איש עושים את מה שהיו אמורים לעשות 300 איש, וזה חיסכון של עשרות מיליוני שקלים. אני, בתפקידי, המוטו שלי היה לחלום את הדבר שאתם רוצים לעשות, איך אתם רוצים לייעל ואנחנו נעשה את זה, ויחד עם אלמוג עשינו את זה. העלנו את השאלטר בלי לעשות פיילוט, כי לא הייתה דרך אחרת, וזה הוכיח את עצמו. החוכמה היא שותפים שממשיכים לעבוד ביחד, שיודעים לעשות את מה שרוצים באפס זמן, ומניסיון עם מערכות גדולות זו לפעמים בעיה - התנועה והגמישות ומהירות התגובה, ואת כל הדברים הללו מצאנו באלמוג", אמר פנט.


[caption id="attachment_292176" align="alignnone" width="600"]יוני ליפשיץ, מנכ"ל אלמוג תוכנה. צילום: ניב קנטור יוני ליפשיץ, מנכ"ל אלמוג תוכנה. צילום: ניב קנטור[/caption]


ליפשיץ עצמו התייחס לשאלה איזה מהלכים חברות יכולות לעשות על מנת למנף את המידע הרב שבמערכות ה-ERP כדי לשפר ולייעל תהליכים עסקיים. "אני חושב שהדבר החשוב הוא קבלת החלטות. יש הרבה מאוד מנהלים שמקבלים החלטות מהבטן ולא בודקים את המידע שיש, כמו לדוגמה: מהם צווארי הבקבוק. אם לוקחים את המידע ומנתחים נכון אפשר ללמוד מה לעשות בעסק כדי לשפר את היעילות, וזה אחד הדברים שלקוחות פחות עושים אחרי שהם עולים לאוויר", הוא אמר.


ומה עם ההליכה לענן? לטענתו זה קשור בעיקר לאופי העסק. "אפשר לדעתי לחלק את השוק לחלקים. יש חלקים שקל להם מאוד לאמץ את הענן, כמו חברות שיש להן סניפים בפיזור רחב, ושם אחוז ההליכה לענן מאוד גבוה ומתקרב לדעתי ל-80%. ביתר החברות זה עומד על כ-30%, אבל יש גם עסקים יותר מסורתיים שבכלל לא אוהבים שהמידע שלהם בענן", הוא סיכם.


שימוש ביכולות IoT בכדי לקבל מידע


אייל רוזנטל, האחראי הגלובלי לניהול מערכות ה-ERP של פריוריטי בחברת מערכות האנטי אייג'ינג ונוס קונספט, סיפר על החלק של פריוריטי בתהליך הצמיחה של החברה.


"הפריוריטי הוא כלי מאוד מרכזי בהצלחה של המערכת והגדולה בעולם. התחלנו כחברה קטנה ב-2008 בלי הרבה סניפים, עם מפעל בכרמיאל, עם 10 משתמשים ב-Priority Zoom, שהיא מערכת יחסית מוגבלת, ויש צמיחה עקבית וגם בשימושים במערכת. אנחנו מבצעים הטמעה בעוד ועוד מדינות ובזכות הידידותיות שלה אנו מפיקים ממנה המון תועלת, תוך שימוש בכמה תכונות מפתח - אחת מהן לדוגמה היא Global Inter Company, שהוא ממשק בין-חברתי שמקל על העבודה מול הסניפים וביניהם, וגם עוזר לקצר תהליכים", הוא סיפר.


[caption id="attachment_292177" align="alignnone" width="600"]אייל רוזנטל, האחראי הגלובלי לניהול מערכות ה-ERP של פריוריטי. צילום: ניב קנטור אייל רוזנטל, האחראי הגלובלי לניהול מערכות ה-ERP של פריוריטי. צילום: ניב קנטור[/caption]


רוזנטל הוסיף וסיפר שהחברה משתמשת רבות ביכולות ה-IoT כדי לקבל מהמכונות שלה מידע, ובמקרה של לקוחות לפי שימוש, לזהות את השימושים כדי להפיק חשבונית. "יש ממשקים לתוכנות שונות, לדוגמה ל-Salesforce, לדוגמה לשירות לקוחות עם ממשק ישיר לפתיחת לקוח בתוך פריוריטי, וסינכרונים עם יישומים נוספים. אנחנו משתמשים גם בפריוריטי במובייל, כשקל מאוד לבנות אפליקציות לשימוש עם מעט צורך בעיצוב, ובלי צורך לדעת לתכנת, וזה מנגיש את כל המערכת למשתמשי הקצה", סיכם רוזנטל.


משולש הקסם - הנתיב שיוביל להשלמה מוצלחת של פרויקט ERP


יואב צור, יועץ בכיר להנהלות להגדרת אסטרטגית IT ופיתוח עסקי, עם עבר כמנהל ביבמ והמנהל לשעבר של אגף הפיתוח בלאומי, דיבר על מה שהארגונים תמיד הרי רוצים להשיג בסופו של דבר, וזה הנתיב שיוביל להשלמה מוצלחת של פרויקט ERP, או כפי שהוא מתאר זאת - משולש הקסם.


אחת השאלות אליהן התייחס היא מדוע לעיתים קרובות מדי קוראים כותרות בעיתונות המקצועית על כישלון של פרויקטים שמוביל לתביעות הדדיות.


[caption id="attachment_292180" align="alignnone" width="600"]יואב צור, יועץ בכיר להנהלות להגדרת אסטרטגית IT ופיתוח עסקי. צילום: ניב קנטור יואב צור, יועץ בכיר להנהלות להגדרת אסטרטגית IT ופיתוח עסקי. צילום: ניב קנטור[/caption]


"אחד הדברים הכי חשובים שצריך לעשות בהתחלה הוא לנסות למפות את האינטרסים. לעיתים יותר מדי קרובות מגלים שיש אפילו ניגוד אינטרסים בין הספק ללקוח, ואפילו בין הלקוח למנמ"ר שלו. לדוגמה, בעוד שהתקציב קריטי למנמ"ר, הלקוח עצמו פחות מודע לכך, והספק אפילו אדיש. מצד שני, בעוד שלספק הרווח כמובן קריטי - הצדדים האחרים די אדישים אליו", הוא אמר.


בכדי לשנות את זה, וכדי להימנע מכישלון של פרויקטים אפילו בשלבים מאוחרים, הוא טוען שיש לשנות את התפישה ברמת החוזה. "צריך לעבור לשילוב של מנגנונים משתפים ובוני אימון עם התבססות על תורת האג'ייל, עם קביעת תמורה משתנה דינמית על פי משתנים מושכלים, עם מודל המשקף חלוקת סיכונים הדדית וחכמה וגם עם מינוי פוסק מקצועי מוסכם. יחד עם שינוי תהליכים ברמת הביצוע, שמלווים בשקיפות כוללת, עם צוותי היגוי בראשות הלקוח העסקי ועם גורם חיצוני מלווה. אפשר להשיג זאת", הוא טען.


הפוסט כיצד למנף את המידע הרב שבמערכות ה-ERP לשדרוג תהליכים עסקיים? הופיע ראשון באנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות







האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
שליחת תגובה
חוקי שליחת תגובות*
תגובות חברי האתר מאושרות אוטומטית
כותרת*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
הודעה*
קוד אבטחה*

 הערה: התכנים המוצגים בעמוד זה ...

התכנים המופיעים במדור זה מועברים אוטומטית מבלוגים ואתרי מידע ברשת, כל הזכויות על התכנים: כולל טקסטים, תמונות, סרטים וכל מדיה נוספת, הנם של יוצרי החומר המקורי בלבד. אתר נט2יו אינו טוען לבעלות או לזכויות יוצרים על התכנים, אלא רק מצביע עליהם בצורה נוחה ומרוכזת, וכן מקשר אל האתר המקורי, עם המאמרים המלאים. אם למרות האמור לעיל, נתקלת בחשש להפרת זכויות יוצרים, או שתוכן מסויים באתר אינו לרוחך, אנא דווח לנו באמצעות טופס יצירת הקשר ונורידו בהקדם האפשרי מהאתר.
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.