נט2יו - איכות ברשת משנת 2004
צופים בדיון זה: 1 משתמשים אנונימיים
נימי נימי
  • מינהלת האתר
  • נשלח בתאריך: 27/2/2008 16:42
#1 קידום ממומן במנועי חיפוש
קידום ממומן במנועי חיפוש

 כאשר בוחנים את רשת האינטרנט כיום ישנה כוונה של כל אתר, בין עם מסחרי או פרטי ,
להופיע במיקום גבוה בדף התוצאות של מנועי החיפוש העיקריים.
אם ניקח בחשבון את חלוקת הכח  של מנועי החיפוש הראשיים כיום,גוגל מהווה כ75%  מככל החיפושים .יאהו במקום השני עם בסביבות 15% מהחיפושים
,העולמיים (בארה"ב היחס של יאהו יותר גבוה  אבל על חשבון מנועים אחרים ולאו דוקא גוגל) ניתן להבין שהפרמטרים הנלקחים בחשבון כדי שאתר
יאונדקס גבוה ,מיוחסים למנועים אלה.
האלגוריתם של גוגל הוא המורכב מכולם ויש מצב(למרות שאנו לא יודעים בוודאות)-שהתוצאות של יהאו "עוקבות" לתוצאות של גוגל ,מנקודת התחלה
זו-פרסום ביאהו ורישום תמורת סכום (עד לא מזמן -300$ לקישור!) בספריה של יאהו כמובן ,יעלה את האתר למקום גבוהה אם הוא אופטימלי  או בכיוון
אחר, עם העבודה על האתר היתה נכונה וגוגל נתן מיקום סביר -רישום בדירקטורי של יהאו יקפיץ אותו מאוד גבוה ביהאו! לאתרים בחו"ל זה חשוב במיוחד
שכן במיצוב האתר ברשת ,קיים מצב שבו אם אתר מופיע באחד ,בזמן שבשני אין לו מיקום ריאלי ,זה מעורר מחשבה אצל הגולש לגבי רלוונטיות האתר.
וכאן אנו מגיעים לנושא של קידום ממומן,
ישנם מספר חברות העוסקות בקידום ממומן כמו גוגל,מרלין,וואלה, ועוד סוגים כאלה ואחרים של הופעות קישורים ממומנים ,הן בתוצאות החיפוש והן
באתרים בעלי נושא קרוב ,לפי הכוונת הלקוח.
בכל המקרים וההסכמים של חברות אלה ישנו מחיר/תקציב המחולק למספר החשיפות והסכומים שישולמו על כל הקלקה שמובילה אל האתר.
בחרנו להתמקד בקידום הממומן של גוגל עקב הפופלריות שלו בשימוש הגולשים והמפרסמים!
כעקרון אתר המקודם בקישורים ממומנים ,מקבל כלים אשר בעזרתם הוא יכול לקבוע את מיקום הופעת הקישור ,ובאיזה ביטויים,כמה פעמים וכו', וע"פ
נתונים אלו ,אותם קובע בעל האתר ,משוכלל סכום ההקלקה הבודדת-,במילים פשוטות  בתקציב המתאים ובניהול מסע פרסום ממומן יעיל -יופיע הקישור
הממומן בעמוד הראשון בגוגל כמעט בכל התנאים בהם נקבע בתוכנית השיווק.
מצב זה אינו בהקשר ישיר עם מיקומו של האתר בתוצאות האורגניות, וזה אומר שאתר שמיקומו אינו גבוה ורק הקישור הממומן מופיע בעמוד הראשון יוצר
את הפרדוקס בדומה למיצוב בין גוגל ויאהו(זוכרים במיצוב האתר ברשת ,קיים מצב שבו אם אתר מופיע באחד ,בזמן שבשני אין לו מיקום ריאלי ,זה
מעורר מחשבה אצל הגולש לגבי רלוונטיות האתר.)אז כן גם כאן העיקרון הזה מחלחל ומחשבתו הראשונית של הגולש הינה איך יכול להיות שאתר שרק
מפרסם אבל מבחינת רלוונטיות אינו מופיע בתוצאות החיפוש-יש נטיה לחשוב עד כמה הפרסומת רלוונטית!
לסיכום:
קידום ממומן הינו הכלי היעיל, המהיר והנח להגביר תנועה, ולהביא גולשים בעלי עניין בתוכן האתר .בניהול נכון הוא מביא ליחס טוב בין התקציב לתוצאות
ולכמות הגולשים
בכל מקרה מומלץ שהאתר יהיה אופטימלי לקריאה של מנועי החיפוש ובעל תוכן עשיר ומגוון, והעיקר שהתכנים יהיו רלוונטים להצהרת הכוונות של האתר,
הניווט חלק והרזולוציה מותאמת.-במצב כזה בו האתר עבר אופטימיזציה, הוא יאונדקס במנועי החיפוש .ואז ישנו את המצב בו הקידום הממומן נותן דחיפה
להתקדמות האתר בתוצאות האורגניות.
המטרה הינה תנועת גולשים מכוונת, אשר נוצרת אך ורק  עם הקישור נמצא במקום בו הגולש רואה אותו כרלוונטי.
לכן מומלץ לעשות קידום (SEO)
לאתר ובמקביל לנהל מסע פרסום ממומן בתקציב ריאלי וליצור שיגרת נראות של האתר, בו הוא מופיע טוב במנוע הגדול,במנועים המישניים ובקידום הממומן ולכן הוא מפרסם!
כאשר מסע פרסום ממומן תופס תאוצה, ובמקביל הקידום האורגני מניב הופעות .ניתן להשתמש בכלי הזה כדי לחזק ביטויים שלא מופיעים עדיין ,ע"י
הוספתם לקידום הממומן .כאשר מנוע החיפוש יזהה את הביטוי החדש באתר, והוא כבר משויך לאתר בבסיס הנתונים של הקידום הממומן,(אין יודעין בוודאות) מטפס האתר בתוצאות האורגניות בביטוי הנבחר
אין חובה בקידום ממומן לאתרים פרטיים, אך לאתרים שלחמם המרות מהרשת וקיומם תלוי במיקומם בתוצאות החיפוש, כדאי  לבדוק אפיק פרסום זה כחלק בלתי נפרד מעבודת קידום האתר
עודכן על ידי בתאריך 29-2-2008 18:12:50
סיבה:
נימי קרב
מנהל פרויקטים Seo וקידום אתרים
דוטקום שרותי אינטרנט
אורלי אורלי
  • מבקר קבוע
  • נשלח בתאריך: 27/9/2010 6:40
#2 תגובה: קידום ממומן במנועי חיפוש
בהחלט מעניין מאוד, יש דברים שלא ידעתי עליהם לפני.
השאלה שלי היא מה בדיוק עושים עם כל המידע הזה?
נניח וסיימתי לימודי מנהל עסקים ,אני פותחת משרד וחלק מהשיווק אני
מקימה אתר אינטרנט.
איך מיישמים את כל מה שנאמר?
sharona sharona
  • Not too shy to talk
  • נשלח בתאריך: 18/7/2011 2:25
#3 תגובה: קידום ממומן במנועי חיפוש
יש חברות ואנשים מומחים לקידום אתרים שעושים לך את השיווק בפייסבוק ואתרים אחרים ככה שכולם בסופו של דבר אמורים וצריכים להגיע לאתר שלך
וברגע שיותר ויותר אנשים נכנסים לאתר שלך הכתובת שלו עולה במנוע החיפוש...
וזה דיי על קצה המזלג..
אורלי אורלי
  • מבקר קבוע
  • נשלח בתאריך: 25/8/2011 5:15
#4 תגובה: קידום ממומן במנועי חיפוש
מעניין אם יש קורסים בנושא השיווק אתרים.
זה משהו שלומדים תוך כדי או שזו איזו מערכת לימודית מסויימת
שרק לאחר שמסיימים אותה בהצלחה אזי מוסמכים מקצועית לעסוק
בתחום הקידום ושיווק אתרים?
lipi lipi
  • קפץ לביקור חטוף
  • נשלח בתאריך: 6/9/2011 2:54
#5 תגובה: קידום ממומן במנועי חיפוש
אני מתארת לעצמי שיש מקום כלשהו שלומדים לעשות בו את ההסבה לזה.
וכן צריך היות ממש טוב במחשבים ולדעת ולהבין איך כל העסק הזה עובד.
אם יש נוטריון שרוצה לקדם את עצמו לדוגמא אז הוא צריך לפנות לאדם הנכון שיפרסם אותו ואת האתר שלו כמה שיותר טוב.

תגובות פייסבוק


×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.